Branden probleem

Geplaatst door: snuf

Branden probleem - 04/10/21 04:55 PM

Weet niet of dit hier hoort?

Ben met pinnacle Studio 23 een opgenomen film aan klaar maken.
Op de veel oudere versie van pinnacle had ik deze zo gebrand dat iedereen het kon afspelen dus in een map audio en map video daar kwamen de bestanden .vob & .bup en .ifo te staan.
Nu komt het dat ik in 23 het niet kan vinden hoe ik dit hier moet instellen zodat ik dat met de rest ook kan doen, overigens bezit ik de hele oude pinnacle niet meer.

Wie kan deze ouwe beginneling hier mee voort helpen kan ik de handleiding niks hier over vinden?
Geplaatst door: Cor V

Re: Branden probleem - 04/11/21 03:01 PM

Origineel bericht van: snuf
Weet niet of dit hier hoort?

Ben met pinnacle Studio 23 een opgenomen film aan klaar maken.
Op de veel oudere versie van pinnacle had ik deze zo gebrand dat iedereen het kon afspelen dus in een map audio en map video daar kwamen de bestanden .vob & .bup en .ifo te staan.
Nu komt het dat ik in 23 het niet kan vinden hoe ik dit hier moet instellen zodat ik dat met de rest ook kan doen, overigens bezit ik de hele oude pinnacle niet meer.

Wie kan deze ouwe beginneling hier mee voort helpen kan ik de handleiding niks hier over vinden?

Uit je vraagstelling maak ik op dat je een beginner bent die nog niet over de nodige algemene basiskennis beschikt betreffende videobewerking. Met Studio 23 is het niet mogelijk om "een film op te nemen". Het opnemen van beelden geschiedt met een camera en die beelden (bestanden) kan je naar de PC kopiŰren en daarna importeren in de videobewerkingssoftware (zoals Studio). Uit die bewerking ga je exporteren en dan krijg je uiteindelijk de film als een digitaal bestand (format naar keuze) en daarmee is de film gereed. Dat bestand kan je ˇˇk op een DVD branden maar dat doe je bij voorkeur niet met de bewerkingssoftware, maar met speciale brandersoftware. Als je meer wilt weten over Studio kijk dan op deze site:
http://home.planet.nl/~woldm005/
Veel succes!

Re: Branden probleem - 04/11/21 03:56 PM

Cor, de opgenomen bestanden heb ik inderdaad bewerkt ben nu in de fase dat ik ze met mydvd moet kiezen, zoals ik al zei in het verleden brande ik zo dat er op de dvd een map audio en een map video met daarin de bestanden .vob & .bup en .ifo te staan.

nu heb ik al meerdere dvd verknalt omdat ik het niet met 23 voor elkaar krijg om het zo weer te doen.
Zo konden mijn kids het thuis ook afspelen op een eigen speler

Re: Branden probleem - 04/11/21 05:07 PM

Origineel bericht van: snuf
Cor, de opgenomen bestanden heb ik inderdaad bewerkt ben nu in de fase dat ik ze met mydvd moet kiezen, zoals ik al zei in het verleden brande ik zo dat er op de dvd een map audio en een map video met daarin de bestanden .vob & .bup en .ifo te staan.

nu heb ik al meerdere dvd verknalt omdat ik het niet met 23 voor elkaar krijg om het zo weer te doen.
Zo konden mijn kids het thuis ook afspelen op een eigen speler

Je suggereert dat je eerder op een zodanige wijze hebt gebrand dat er bestanden zoals .VOB Bup, enz zijn ontstaan. Maar die soorten bestanden worden bij het branden vanzelf zo aangemaakt. Daar hoef je dus niks speciaals voor te doen. Dat was toen zo en dat is nu nog zo.
Heb je al goed gekeken op de site van Woldman die ik heb aangegeven?
Geplaatst door: Theo22

Re: Branden probleem - 04/11/21 05:39 PM

DVD branden in Pinnacle Studio 23:

1 Kies Bestand > Nieuw > Schijf

2 Klik op de knop Exporteren naar MyDVD

Re: Branden probleem - 04/12/21 10:02 AM

ja ik kijk ook op 23 lijkt wel of dit niet overeen komt met de versie die ik hier heb draaien.
Als ik bij exporteren kom, kan ik bij Uitvoerinstelling de bestanden via bestandlocatie kiezen en klik dan op Exporteren starten en maakt hij een MP4 bestand ter groote van 25 gig in mijn geval.

Dus wil ik het in een ander formaat branden zoals ik eerder{vroeger} altijd deed en dat was zoals ik eerder had beschreven en dan past het hoop ik wel op een gewone dvd.

Re: Branden probleem - 04/12/21 10:49 AM

Het format bij exporteren voor het branden van SDmateriaal op een standaard DVD moet MPEG-2 zijn. Een mp4 is voor andere doeleinden. Na het branden krijgt dat bestand (of meerdere) de extensie .VOB op de DVD, maar het blijft een MPEG-2. Kies je voor een ander format dan loop je kans dat er meerdere malen wordt geconverteerd en er dus kwaliteitsverlies optreedt.
Voor HD bestanden is de Blu ray schijf de aangewezen drager.
Je geeft aan dat je een mp4 bestand hebt verkregen van 25 Gb. Wat is de speelduur van die video?
En wat zijn de specs van de footage?
Geplaatst door: GiBphoto

Re: Branden probleem - 04/14/21 01:22 AM

snuf lees even wat Theo22 schreef:

Dus niet voor exporteren kiezen maar gewoon doen wat er staat.

Re: Branden probleem - 04/14/21 12:55 PM

Origineel bericht van: GiBphoto
snuf lees even wat Theo22 schreef:

Dus niet voor exporteren kiezen maar gewoon doen wat er staat.

Gewoon op de juiste knopjes drukken en niet zelf nadenken...