Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Geert, een ICT-er met als hobby muziek opnemen. In verband met Corona wat vaker de vraag gekregen of ik ook met Video wat dingen kan doen.
Daarom een ATEM Mini Pro gekocht en moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg leuk vind om daarmee te werken.
Video's bewerken doe ik met Cyberlink PowerDirector 15 omdat dit gratis bij de HDMI-capture kaart zat die ik hiervoor had. Ik ben nog aan het kijken welke software ik definitief wil gebruiken.
Ik heb een Elgato Stream Deck om een aantal functies van de ATEM gemakkelijker aan te sturen, en gebruik ook de Chromakey van deze kleine video-mixer.
Dit weekend aan een klein programmatje gewerkt waarmee ik heel eenvoudig een soort journaal kan regisseren. Hiermee kan ik;
- Een introfilmpje starten
- Een achtergrondvideo herhaald kan laten afspelen (met een studioachtergrond a-la (
https://www.youtube.com/watch?v=uBBopmS498E)
- Met toetsenbordletters tot maximaal 26 video's kunnen starten op 3 verschillende virtuele locaties op het scherm (bijvoorbeeld in de televisie op het voorgaande filmpje
Geen idee of dit voor anderen ook leuk is, maar zo kun je met een simpele videomixer met maar één chromakey zowel een vaste achtergrond als losse filmpjes op de voorgrond starten. Wanneer er interesse is zal ik het als download beschikbaar maken. Wanneer iemand benieuwd is wat je ermee kunt doen, dan zal ik een kort demo-filmpje maken waar dat mee te zien is.
Voor de rest werk ik als consultant en roep ik regelmatig dingen over IT-security bij bedrijven.
Ik ben heel benieuwd wat het forum me kan brengen. Waar het lukt kan ik misschien dingen roepen, maar ik ben vrij nieuw in de video-bewerking dus ik ben bang dat mijn kennis nog niet heel indrukwekkend is ;-)
Groeten,
Geert