Hallo,
Ik ben nieuw hier en ja, ik heb al het nodige gelezen over het overzetten van VHS naar een digitaal formaat.
Alle Video8 en Digital8 bandjes (48 stuks totaal) heb ik gelukkig met mijn Sony dcr-tvr210e via firewire prima kunnen overzetten.
Maar helaas is in den beginne een aantal video8 bandjes overschreven na het overzetten op VHS. Heel jammer wat het beeldmateriaal wat van die video8 bandjes afkomt is nog steeds strak te noemen.
Het VHS materiaal waar het om gaat is minder dan 10 uur.
Ik heb al dagen zitten zoeken naar een Canopus AVDC converter, maar die is niet te vinden voor een schappelijke prijs.
Verder heb ik zowel een Sony SLV-E920VC met weinig draaiuren staan, als een JVC SR-S388E. Die laatste heb ik gekregen, draaiuren onbekend en defect. Wel kunnen repareren (plastic nokje met veertje afgebroken in het eject mechaniek) en verder al 3 keer de koppen gereinigd (natuurzeem en alcohol) voordat er een beetje redelijk beeld uit kwam. Maar met TBC gaat het nog, zonder is het niet om aan te zien.
Heb verder zo'n goedkope USB video grabber. Niet ideaal dus.
Op dit moment zit ik even vast. Laat ik die minder dan 10 uur VHS ergens digitaliseren of toch zoeken naar betere spullen om het zelf te doen.
Bewerkt door TomH61 (11/14/20 02:49 PM)