site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
Onderwerp opties
#242949 - 08/03/20 06:06 AM Eindelijk toch eens aan begonnen
GiBphoto Offline

Lokatie: Herentals (B)
Tja ik zal al heel lang met een idee in mijn hoofd voor een kortfilm.
Uiteindelijk de personages gevonden (die er met mij ook de nodige tijd in willen steken) en aan de slag gegaan.
De eerste draaidag zit er op en de eerste beelden worden in behandeling genomen. Ik hoop dat ik alle buiten opnames (in deze corona-tijd) deze zomer zal kunnen opnemen. Het scenario zegt me dat ik 110 scenes mioet gaan opnemen dus nog wel even te gaan.

Maar de trailer is klaar,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=h12dyM2Rhd8

Portal Box 2
#242950 - 08/03/20 11:00 AM Re: Eindelijk toch eens aan begonnen [Re: GiBphoto]
King Fred II Offline

Lokatie: Derde planeet van de zon
De trailer zegt net genoeg om nieuwsgierigen te lokken... en te weinig om uit de doeken te doen waar de film feitelijk over gaat. Iets meer info zou welkom zijn.

#242958 - 08/03/20 10:00 PM Re: Eindelijk toch eens aan begonnen [Re: GiBphoto]
Buskees Offline

Lokatie: Noord Holland
Ik ben het wel met Fred eens Gib: Een beetje erg kort om er iet uit te halen vind ook ik! Maar wel beloftevol als je naar de sfeer en kwaliteit kijkt!! Iets meer info is idd eigenlijk wel een must voor een trailer!!

Kees

#242960 - 08/04/20 02:10 AM Re: Eindelijk toch eens aan begonnen [Re: GiBphoto]
GiBphoto Offline

Mij lijkt dat er toch al heel wat informatie wordt weergegeven,,
Wat is er te zien in de trailer,,, voeten,, en daar gaat de film dan ook in vertolkt worden,
wat zegt de titel,,, PARIS CAN BE FAR AWAY,,, Parijs de stad der liefde, zou het om een liefdesverhaal kunnen gaan????

Maar de hele film is zo opgezet (geschreven tot nu nog maar want alle beelden zijn nog niet opgenomen) dat je over dingen die je te zien zal krijgen moet nadenken om de inhoud mee te krijgen,,, het is dus geen billenkletser zoals met zegt en dat laat de muziek (die ik voor dit project hel laten schrijven en uitvoeren door iemand anders dan mezelf).
Maar ook de voice in de trailer (een eigen voiceover) zet je aan het denken,,,
De film op zich zal ook zo te bekijken zijn voor zij die niet willen nadenken bij ene film, maar zij zullen zeker het echte (onderliggende) verhaal niet meekrijgen vrees ik. Zij zullen alleen een samenhang van beeldjes zien...

Het was dan ook mijn bedoeling om niet(s) te laten zien met de trailer, maar door de toegevoegde tekst mensen aan het denken te zetten (toetsen aan je eigen gewaarwordingen),,,

#242963 - 08/04/20 01:29 PM Re: Eindelijk toch eens aan begonnen [Re: GiBphoto]
wgbeijerland Offline

Lokatie: Hoekse Waard
Het maakt op mij voldoende indruk om nieuwsgierig naar het vervolg te worden. Snelle auto mooie meid? wat wil een mens nog meer. Laat je haar maar wapperen Paris kan niet verweg zijn.

Durf het bijna niet te vragen. Het script hier plaatsen zou het nog spannender maken. Kunnen we alvast vooruit dromen.

Bewerkt door wgbeijerland (08/04/20 01:33 PM)

#242964 - 08/04/20 04:43 PM Re: Eindelijk toch eens aan begonnen [Re: GiBphoto]
GiBphoto Offline

Het voor scenario is 15 pagina's groot (het draaiboek scenario dus nog veel groter) dus wat veel om zomaar even door te worstelen vrees ik. Het is ook geschreven in de contekst van begrijpen, dus sommige termen en verwoordingen zullen onduidelijk zijn dan zo wie zo al ...

Maat het scenario bevat 106 scenes en op draaidag 1 heb ik 21 scenes kunnen opnemen,,, dat ging dus vrij vlot moet ik zeggen,,, nu zullen er ook draaidagen bij zijn waar ik maar 2 scenes kan opnemen dat is iets wat al vast staat, zo is er bijvoorbeelden 2 scenens die opgenomen dienen te worden aan de kust dus dat is al een dag reizen om die 2 opnames te kunnen maken,,, maar op zich maken we daar dan een leuke daguitstap van met de crew en het vergroot de band weer wat...

Het is mijn eerste kortfilm die ik (probeer) te maken en er komt heel veel werk bij kijken, veel meer dan ik had gedacht,,, vooral de voorbereiding neemt heel veel werk in beslag.
Locatis scouten BV, en dan heb je een locatie gevonden en dan moet je alle toestemmingen gaan verzamelen om er daadwerkelijk te mogen en kunnen filmen.
Zou ik over een enorm budget beschikken dan zou het veel makkelijker zijn hahahahahaha, maar de film wordt ook als low-budget project beschouwd en we trachten dus zo weinig mogelijk uitgaven te maken om tot de film te komen.
Wat me wel opvalt is dat met vragen je vaak heel goede reacties bekomt, zo had ik bij ene opname wat figuranten nodig om voor de vertolkers heen te lopen,,, wel 1 vraag en ik had mijn figuranten die gewoon door beeld moesten lopen maar toch, en staat een camera met sound en crew, veel bekijks zo bij een opname in het centrum van de stad maar zonder aarzelen werkten ze gewoon mee... Dat zijn leuker ervaringen toch...

Bon nog redelijk wat werk voor de boeg, dus weer even nog wat scenes op-nummeren (ja de opgenomen scenes prerender ik en geef ik de juiste scene nummer zodat ik later alleen de juiste nummers achter elkaar moet zetten om de film samen te stellen...

Bewerkt door GiBphoto (08/04/20 04:44 PM)

Moderator:  Arvid, arvidbeheer 
Wie is online
0 geregistreerd (), 48 Gasten en 2 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

september
Zo M Di W Do V Za
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Top Posters
Knarf 22530
VideJo 12915