#242889 - 07/23/20 06:00 PM
inhoud nieuwe computer
|
Lokatie: Koog aan de Zaan
|
Beste mede lezers, Ik ben toe aan een nieuwe computer, echter heb ik hier totaal geen verstand van. Ik heb mij laten voorlichten en deze pc configuratie kwam uit de bus. De doelstelling is om video`s/film te bewerken heden in Pinnacle studio 20-22 maar wil met enige twijfel overstappen naar Première Pro.
Mijn vraag is kan ik met onderstaande configuratie uit de voeten?. Voor input aan verbeteringen? zeer gewenst zelfs.
Processor Intel Core i9-10900, 2,8 GHz (Turbo boost 5,1Ghz) socket 1200 processor
Videochip GeForce GTX 1660 Super
Werkgeheugen (RAM) Corsair 32GB, DDR4, 3200 MHz (maximaal 128GB)
Opslag 2x Kingston KC2000 2TB
Aansluitingen achterzijde 2 x USB 3.2 Gen 2 port(s) (1 + Type-A +1 + USB Type-C®), 4 x USB 3.2 Gen 1 port(s) (4 x Type-A) 1 x Optical S/PDIF out, 5 x Audio jack(s), 1 x ASUS Wi-Fi Module
Aansluitingen voorzijde 3.5mm, Microfoon, 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) Afmetingen (d x b x h) en gewicht 497mm x 210mm x 430mm
Besturingssysteem Windows 10 Pro
Voeding 650W Garantie 2 jaar volledig. Bijzonderheden Bluetooth 5.1, Wi-Fi 4, 5 en 6
|
|
|
|
|
#242891 - 07/23/20 08:54 PM
Re: inhoud nieuwe computer
[Re: Catmen]
|
|
Over de configuratie kan ik je niet veel vertellen maar beginnen met pinnacle maar misschien Adobe premier pro overwegen dat is wel een heel verschil en zeker in leercurve. Catmen Dag Catmen, Ik heb mij enigszins beroerd uitgedrukt. Pinnacle daar werk ik al enige jaren mee, de ergernis van het vastlopen na de laatste versie van Studio Ultimate is denk de verouderde hardware. Alhoewel ik ook klachten lees van gebruikers met hedendaagse hardware. Vandaar mijn vraag. Of een overstap naar Adobe premier pro een verstandige keuze is weet ik niet, een maandelijks (jaar) abonnement is nog al wat, vooral als in mijn geval je weet dat je van het jaar maar 3-4 maanden intensief aan het bewerken of monteren bent. Adobe premier pro ruim €300 per jaar. pinnacle studio ultimate €67.50 per jaar (Update)
|
|
|
|
|
#242897 - 07/24/20 12:24 PM
[Re: HVV]
|
Lokatie: Herentals (B)
|
Ik denk dat je al een eind op weg geraakt met de hardware die je aangeeft, toch zou ik overwegen om er een paar SSd schijven bij te plaatsen,,, je software opstarten (C:\ drive dus) zou ik al op een SSD schijf zetten, en dan een tweede waar je uw (video) projecten op kan zetten waar je mee aan het werk bent (niet voor opslag dus, daar kan je best de gewone HDs voor gebruiken). Meer geheugen zou nog beter zijn maar ja hoe ver wil je gaan he,,,
|
|
|
|
#242899 - 07/25/20 12:03 PM
|
Lokatie: West-Terschelling, Friesland
|
[quote=Catmen]
Adobe premier pro ruim €3\0\0 per jaar. pinnacle studio ultimate €67.5\0 per jaar (Update) Volgens mij kan je je abonnement per keer opzeggen. Dus alleen huren als je het nodig hebt. Maar voordat je AP onder de knie hebt, ben je wel een flinke tijd verder. Ik werk nog steeds met AP omdat ik daar al sinds begin de jaren '90 mee werk en ik enorm opzie om helemaal opnieuw te beginnen met een goedkoper programma. Na al die jaren weet ik nog maar een fractie van het programma, eigenlijk alleen wat ik nodig heb. Het is een zeer professioneel programma met erg veel mogelijkheden die je vaak niet hoeft te gebruiken. Volgens mij is een programma als Magix veel betaalbaarder en sneller onder de knie te krijgen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Het ligt helemaal aan wat je wilt monteren. Gewoon wat knippen en plakken en af en toe een effect of leuke overgang, kunnen alle programma's ook de gratis. Wil je meer dan moet je betalen.
|
|
|
|
|
#242901 - 07/25/20 05:50 PM
|
|
Dank u wel voor de input. Het ei is nog niet gelegd, wel de up van 32 naar 64 mb.
De overstap naar première pro durf ik niet aan, de vertaling naar Nederlands is hierbij de bottelnek (volgens de kenners) De Engelse versie schijnt een absolute must te zijn voor het uitdokteren van première Pro, dat je hiermee een top montage programma in huis haalt staat vast. Echter, de inspanning van maanden zelfstudie in het Engels is te veel, en het onthouden daarvan :-) je begint weer als beginneling in een oerwoud van muisklikken, en stijf van het montage vak georiënteerde technisch Engels. Pinnacle studio werkt voor mij tot voor de laatste update het prettigste, het vast lopen van het programma wijd ik aan de verouderde hardware. Pinnacle studio heeft ook zijn (zoek het maar uit) problemen maar door jaren gebruik voel ik mij daar comfortabeler bij.
Uw input op hardware en software blijft welkom.
|
|
|
|
|
#242904 - 07/26/20 11:04 AM
|
Lokatie: Herentals (B)
|
@Lenz wat de AMD betreft zou de winst maar 3% zijn (volgens testen met Premiere) dus zeker de moeite niet om van Intel af te stappen vind ik. Met Intel heb je wel andere voordelen (zeker als je ook MS-software wil draaien).
@HVV ik heb lange tijd met pinnacle gewerkt (zonder enig probleem trouwens), ik ben overgegaan naar AP omdat ik nog bezig was met AE (After Effects) en gezien de structuur van AE dezelfde is als van AP vond ik de overschakeling toch de moeite om een keer te proberen,,, Na 2 maand was ik al goed bezig met AP hoor, dus op zich valt dat wel mee (voor de basis). Ja ik zou ZEKER voor de Engelse versie gaan (nu is mijn Engels net zo goed (of slecht hahaha) als mijn Nederlands) maar er zijn zoveel tutorials op YT te bekijken (die allemaal in eht Engels zijn). op die manier krijg je AP al vrij snel onder de knie hoor,,, Maar ze gebruiken Engelse termen uiteraard en als je dan een NL versie zou hebben van AP dan zit je wel te knoeien,,, Een voorbeeld zoek maar eens op want gaussian-blur in het Nederlands zou zijn... "Slim-vervagen" vind dat maar als de tutorial het gaussian-blur noemt pffff en zo zijn er zoveel dingen die je beter in het Engels leert.
Maar met Pinnacle kan je an een heel eind weg IDD, het hangt ervan af wat je uiteindelijke resultaat moet worden toch...
|
|
|
|
|
0 geregistreerd (),
23
Gasten en
3
Spiders online. |
Sleutel:
Admin,