site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
Onderwerp opties
#241188 - 11/28/19 03:21 PM Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar?
VideJo Online   content
voorheen bekend als Ome Jo

Lokatie: Utrechtse Heuvelrug
En dan bedoel ik in een laptop.
Stel je krijgt problemen met de ontvangst van je wifi, krijg je dan spijt, dat je een laptop hebt gekocht zonder LAN poort?

Portal Box 2
#241189 - 11/28/19 04:26 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
Knarf Online   happy
Adobe Community Professional

Lokatie: Noord-Holland
Meestal is herstarten van de laptop voldoende, echter LAN is betrouwbaarder.

#241192 - 11/29/19 03:16 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
Lenzz Offline

Lokatie: Rijswijk
Stabieler en sneller, gold altijd.

Wist niet eens dat dit bestaat, een laptop zonder LANpoort.

Maar ja, m'n auto heeft niet eens meer een sigarettenaansteker, dus er zal nog genoeg komen om je over te verbazen.

#241193 - 11/29/19 03:23 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
VideJo Online   content

Ik heb mij al wat verder ingelezen over deze vraag en ik ben er achter gekomen, dat de meeste laptops tegenwoordig inderdaad geen LAN poort meer hebben. Je kunt wl een adapter kopen met een LAN poort en die sluit je dan via een usb poort op je laptop aan.

#241200 - 11/29/19 10:37 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
Lenzz Offline

Lokatie: Rijswijk
Ja, die bestaan al heel wat jaar. Heb je steeds zo'n ding aan je laptop hangen (en 'n USBpoort kwijt/in gebruik).

#241201 - 11/29/19 11:02 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
GiBphoto Online   content

Lokatie: Herentals (B)
Wat surfen is ok over WiFi voor mij maar bankgegevens doen via WiFi "NO WAY"
Ik zorg toch altijd wel dat ik een kabel verbinding heb voor dergelijke dingen...
Als je een keer naar China gaat dan weet je wel waar je allemaal op moet letten,,, hahahahaha
Een laptop met alleen WiFi daar zitten ze op een paar sec aan al je gegevens, inclusief je bankgegevens...

#241203 - 11/30/19 09:32 AM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
VideJo Online   content

Ja, maar dan heb jij je wifi zeker niet met een wachtwoord beveiligd en je hebt ook geen Firewall aan staan.
En voor de gevaren van China hoef je daar niet naar toe, want dat wordt je wel aan je verstand gebracht op de televisie. Ik ben al eens in China geweest, dus ik kan het weten ;-)

#241204 - 11/30/19 03:24 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]

Paswoorden en Firewall zijn niet afdoende niet meer tegenwoordig,,, zelfs je telefoon nemen ze zo over op een terrasje,, ze hebben dan ook meteen al je paswoorden in hun bezit,,, nope geen transacties voor mij via WiFi,,, zoals ik zij surfen dat kan een beetje op een apparaat waar geen cruciale gegevens mee gedaan worden, want zelfs met gewoon wat surfen nemen ze ook alles over van je bankgegevens als die met hetzelfde apparaat gedaan worden.
Hier dus alleen met de desk-pc dat er bankverrichtingen gedaan worden en daar heb ik het gehele WiFi gedeelte uit gesloopt ....

Ik ben daar nogal cru in IDD, maar heb er al genoeg van gezien wat mogelijk is,,, Mobile telefoon worden zwaar helemaal overgenomen, ze kunnen al je gesprekken uitluisteren, je camera bedienen, SMS in jou naam versturen,,, en zo meer, ik heb het zelf op een oudere phone een keer geprobeerd en het is hallucinant wat er mogelijk is, je neemt gewoonweg de ganse telefoon over als je wil, de camera open zetten wanneer je wil, ook de microfoon open zetten wanneer je wil.

Of mijn laptop nu een LAN nodig zou hebben, hmmm meestal niet omdat ik daar dan toch geen verrichtingen mee zou doen, ik doe ALLEEN verrichtingen met een computer die NOOIT op WiFi komt,,, een laptop zou ik dan op een andere manier gebruiken en alleen om wat te surfen BV en dan kan het via WiFi...

#241208 - 11/30/19 04:30 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
Cor V Online   content

Lokatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Wie zijn dat toch, die "ze"?

#241210 - 12/01/19 02:08 AM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]

Ja dat is het ergste Cor, dat zal je vaak nooit te weten komen....

#241211 - 12/01/19 10:32 AM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: Cor V]
Catmen Offline

Lokatie: Ranst, Belgie
Vermoedelijk criminelen en oplichters h Cor, en wie zijn dan weer die oplichters en criminelen tja dat zal het overheidsapparaat dan wel uitzoeken zeker, maar wie zijn het overheidsapparaat dan weer allemaal tja... als we zouden weten wie ze zijn dan zou het makkelijker moeten zijn om er mee om te gaan, ze zouden bvb de Chinezen kunnen zijn, van onze Belgische handelsmissie naar China werden bijna bij alle smartphones hacking pogingen vastgesteld, maar als voorbereiding hadden ze (zij die mee waren met de missie) beveiligde smartphones meegekregen.
Catmen

#241216 - 12/02/19 12:06 AM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]

Het wordt ook steeds makkelijker om iets te hacken,,,

#241218 - 12/02/19 11:47 AM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]
Edd Offline

Lokatie: Lichamelijk ( Belgie) met hart...
Ik ben zeker geen expert in beveiliging,maar als "men / ze" je viseren,zijn "ze" binnen zonder dat je er weet van hebt.
Of dit nu via wifi of lan of via je GSM is,er is geen verschil.
Wifi is beperkt in afstand,dus als je gewoon op straat bank verichtingen doet met je ( zo vriendelijk aangeboden app van de bank ),ben je mijns inzien een zeer grote vogel voor de bekende plunderende kat.
Draadloos pinnen net hetzelfde => Ik niet !
Het is ook site gebonden,in m'n jongere jaren dierf Ik wel eens op het "dark net " komen => nu zeker niet meer (weet zelfs niet meer hoe er op te geraken ).
Op de instanties moet je niet rekenen,eerder dit jaar ben Ik benaderd via een site die Ik niet volledig betrouwde en beetje onderzoek naar gedaan,en bingo .
Heb dit gemaild aan alle (voor de burger toegankelijke sites en kanalen) maar dit ging in dovemansoren.
Een week later kwam op de TV een bericht van iemand die die op die mail wel was ingegaan ,en meer dan 18000 kwijt was.
Als Je je verstand gebruikt kun je zulke toestanden wel vermijden,maar soms zijn ze wel zeer goed "gemaskeerd" !

Wat wel vast staat (voor mij toch ) grote bestanden downloaden doe Ik altijd via Lan = vele malen sneller dan wifi maar veiliger ?.

#241226 - 12/03/19 12:53 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: VideJo]

IDD Edd vanaf dat je ergens mee connecteert loop je risico, doch wil je dit risico zo sterk mogelijk beperken (mijn doel antans) dan is via LAN toch nog de meest geschikte manier. Je kan tonnen geld uitgeven aan beveiliging, maar als een organisatie als de NAVO het niet eens (100%) lukt dan gaat het u thuis ook niet lukken. Veel hangt IDD ook af waar je naartoe surft, in bepaalde surf-area's loop je een groter risico dan in andere.
En waar je helemaal gelijk in hebt is dat draadloos pinnen (zonder pincode trouwens) daar heb ik hevige discussies mee gehad met mijn band toen die dat in een mooie show voorstelde. Hier is het vragen om leeg geplunderd te worden, op de mark of om he even waar kan je zo tot 25 van ieders rekening afhalen. En sommigen zien er een leuke bijverdienste in...
Maar vooral bij gebruik van je smartphone ben je heel erg kwetsbaar, mensen staan er niet bij stil maar FB, Instagram, enz ze wille net allemaal op hun smartphone,,, wel die dingen komen hier niet op de smartphone, je wil niet weten hoeveel mensen er al gehackt zijn via Bv whatsapp. In Rusland (land bij uitstek voor hackers) wordt er geen gebruik gemaakt van whatsapp, daar gebruiken ze Viber en niet zonder reden smile smile smile
Ook internet betalers zijn weinig of niet te vertrouwen,,, als ik niet rechtstreeks via mijn bank kan betalen doe ik het al niet,,, ik maak alleen nog gebruik van een prepaid mastercard voor dit soort dingen. Maar internet betalers zoals Paypal zijn populair en mensen hebben er vertrouwen in, wel met al mijn voorzichtigheid ben ik al 3x gript door Paypal (en de verzekering van Paypal is ook alles behalve!) Laatste voorval, iemand koop via mijn Paypal een laptop van 2300 dollar (in de USA), aangegeven en aanvaarde klacht bij paypal gaf me een terugbetaling van 1800 dollar, 2 jaar mee in de eer geweest zonder enig resultaat. Dus ook voor mij NOOIT meer paypal...

We raken allemaal beetje bij beetje vertrouwd met de digitale technieken en er zijn nog weinig computeranalfabeten, maar wat ik zie is dat er meer en meer communicatie analfabeten ontstaan...

#241228 - 12/03/19 06:02 PM Re: Is een LAN poort tegenwoordig nog onmisbaar? [Re: GiBphoto]
Edd Offline

Lokatie: Lichamelijk ( Belgie) met hart...
Volledig mee eens .

Moderator:  Arvid, arvidbeheer, VideJo 
Wie is online
0 geregistreerd (), 189 Gasten en 3 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

april
Zo M Di W Do V Za
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Top Posters
Knarf 22458
VideJo 12882