site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
Onderwerp opties
#238272 - 07/05/18 09:15 PM belangrijke en optionele update voor windows 7
Catmen Offline

Lokatie: Ranst, Belgie
Hallo,

al een tijdje (zo'n 14 dagen denk ik ) worden er twee nieuwe updates aangeboden voor windows 7 al de vorige en dat zijn er een hele boel heb ik wel ge´nstalleerd, deze update (2) echter is er de oorzaak van dat ik na installatie het bericht krijg bij PC heropstart dat de driver van mijn wacom tekentablet niet meer werkt (ik kan dan de 6 toetsen op dat tekentablet niet meer de funktie geven die ik wil) en dat is wel een probleem, ik heb dit opgelost door de updates te verwijderen door de PC naar ÚÚn dag eerder te hertstellen en zie de wacom driver/software laat terug toe om de wacom tekentablet toetsen een functie toe te wijzen. ik vraag me af of ik die windows updates wel moet installeren en wat voor voordeel dit zal hebben het nadeel ken ik intussen dat beschreef ik hierboven. maar de update melding blijft wel komen, wat me ook opviel is dat wacom recente drivers aanbied (versie 3.30-6) maar dat in apparaat beheer bij human interface apparaten de driver een veel oudere versie is (3.8.10.8) en dat er geen recentere driver worden gevonden.
kan ik zonder die updates verder?
groeten,
catmen

Bijlagen
Knipsel 1.JPG (8 downloads)

Portal Box 2
#238273 - 07/06/18 02:21 AM Re: belangrijke en optionele update voor windows 7 [Re: Catmen]
Lenzz Offline
Moderator

Lokatie: Rijswijk
Wat je kunt doen is de werkende driver backuppen. Updates uitvoeren en bij problemen de tablet bijwerken met de lokaal opgeslagen driver.

Driverupdates leveren heel vaak problemen op. Had het vandaag nog met m'n grafische kaart. Update ge´nstalleerd, ineens geen CUDA meer in Premiere. Ontdekte ik dat na die update de grafische kaart niet meer gezien werd. Via config. scherm bijgewerkt, opnieuw opgestart en alles was weer ok.

#238274 - 07/06/18 07:38 AM Re: belangrijke en optionele update voor windows 7 [Re: Lenzz]
Catmen Offline

Lokatie: Ranst, Belgie
Toen ik de eerder genoemde updates uitvoerde en de pc terug opstartte zoals opgedragen kreeg ik bij opstart de melding " tablet driver werkt niet meer" de pc start voor de rest normaal op al duurt dat wel even, ik stelde ook vast dat mijn tablet m.b.t het tekenen in photoshop normaal werkt! Alleen wanneer ik de wacom software open om de knopen functies aan te passen krijg ik een foutbericht (ben even vergeten hoe dat gaat) ik kan de zes knoppen functies van het wacom pro tablet niet meer aanpassen. Wat ik dan deed is op,de wacom website de laatste nieuwe driver voor mijn tablet downloaden en installeren ik kan deze driver software blijkbaar niet opslaan ergens ik kan alleen kiezen voor downloaden en installeren, ik weet ook niet of het eerst opslaan iets zou oplossen, het is namelijk "poepsimpel" om op de wacom website de driver te vinden, downloaden en installeren. Na de Windows updates en restart duurt het vrij lang voor ik de melding krijg (tablet driver werkt niet meer) wanneer ik op OK enter start de pc verder op het lijkt er op of bij opstart word een tijdje naar de driver gezocht, ik weet niet wat ik er moet over denken, op internet vond ik dat je bij problemen de wacom software en driver volledig moet verwijderen (deed ik) en zelfs in apparaat beheer verwijderde ik de human interface app. na een winsysclean operatie en opstart van de pc ( binnen een aantal seconden staat mijn bureaublad er ) installeer ik terug de wacom software en driver, de applicatie werkt terug tot ik mijn pc afsluit (s'avonds) en terug opstart in de loop van de dag, krijg ik de melding "tablet driver werkt niet meer. Ik breng nu mijn pc in slaapstand ipv af te sluiten en dan omzeil ik dat probleem. Lange uitleg moet ik zelf zeggen...
Grieten,
Catmen

Bewerkt door Catmen (07/06/18 07:39 AM)

Moderator:  Arvid, arvidbeheer, HendrikJD, VideJo 
Wie is online
0 geregistreerd (), 214 Gasten en 6 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

juni
Zo M Di W Do V Za
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Top Posters
Knarf 22268