site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
Pagina 1 van 2 1 2 >
Onderwerp opties
#230779 - 12/22/15 12:18 AM Capture Device Offline - Sinds update
justinos Offline

Lokatie: Haarlem
Het lukt mij ineens niet meer om mijn tapes te capturen, ik krijg in het capture scherm de melding "Capture Device Offline". Als ik de firewire kabel in mijn camera (Sony FX1000) prik, geeft mijn PC wel aan dat het apparaat geconnect is. Nog vreemder is dat op dat moment in het capture scherm ook alle knopjes onderin oplichten en ik bijvoorbeeld de tape vooruit of terug kan spoelen. Echter, de record knop blijft onaanklikbaar en bovenin het scherm blijft de melding "Capture Device Offline" staan.

2 weken geleden werkte alles nog zonder problemen. Nu weet ik dat eergisteren een update gedaan is aan mijn Windows 10. Maar vorige week zijn ook een aantal Adobe programma's geŘpdatet, weet alleen niet of Premiere Pro daar ook bij zat.

Ter info: ik gebruik Adobe Premiere Pro CC.

Is iemand bekend met dit probleem en, nog belangrijker, kan iemand mij naar een oplossing toe helpen?

Alvast bedankt,
Justin

Portal Box 2
#230780 - 12/22/15 07:05 AM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
beaufrere Offline

Lokatie: Amsterdam
Om snel weer aan het werk tegaan zou je even een systeemherstel kunnen doen toen het nog goed werkte.

#230781 - 12/22/15 07:41 AM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
VideJo Online   content
voorheen bekend als Ome Jo

Lokatie: Utrechtse Heuvelrug
Of je installeert Vidcap, een programatje, waarmee je buiten je NLE kunt capturen.

#230782 - 12/22/15 10:18 AM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: VideJo]
hvanhal Offline

Origineel bericht van: VideJo
Of je installeert Vidcap, een programatje, waarmee je buiten je NLE kunt capturen.

Ik neem toch aan dat vragensteller met zijn FX1000 in HDV opneemt en niet in DV.

#230783 - 12/22/15 10:32 AM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
Cor V Online   content

Lokatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Origineel bericht van: justinos
...Als ik de firewire kabel in mijn camera (Sony FX1000) prik, geeft mijn PC wel aan dat het apparaat geconnect is...

Hieruit begrijp ik dat de PC al is opgestart als je de firewire in de camera steekt. Dat wijkt af van de aanbevolen volgorde:
Firewire aansluiten>Pc aanzetten>APP opstarten>camera aanzetten.

Mijn ervaring is dat het soms nodig is om de camera dan even te laten lopen als APP (bij mij CS6) de camera niet meteen herkent.

#230785 - 12/22/15 03:34 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: Cor V]
justinos Offline

Origineel bericht van: Cor V
...Als ik de firewire kabel in mijn camera (Sony FX1000) prik, geeft mijn PC wel aan dat het apparaat geconnect is...

Hieruit begrijp ik dat de PC al is opgestart als je de firewire in de camera steekt. Dat wijkt af van de aanbevolen volgorde:
Firewire aansluiten>Pc aanzetten>APP opstarten>camera aanzetten.

Mijn ervaring is dat het soms nodig is om de camera dan even te laten lopen als APP (bij mij CS6) de camera niet meteen herkent.

Dank voor de info. Helaas lost dit het probleem niet op. Na aanzetten van de camera kan ik via het capture scherm de camera bedienen, maar helaas nog steeds niet opnemen. Melding Capture Device Offline blijft in beeld staan.

Systeemherstel zou ik kunnen proberen, er zit namelijk wel haast bij inderdaad. Mocht iemand nog tips hebben of alternatieve methoden om te capturen middels Firewire, hoor ik het graag!

#230787 - 12/22/15 03:55 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
Knarf Online   happy
Adobe Community Professional

Lokatie: Noord-Holland
Premiere kan soms nukkig zijn als het om capturen gaat.
Probeer deze maar eens;
http://www.videohelp.com/software/HDVSplit

#230788 - 12/22/15 05:17 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: Knarf]
justinos Offline

Origineel bericht van: Knarf
Premiere kan soms nukkig zijn als het om capturen gaat.
Probeer deze maar eens;
http://www.videohelp.com/software/HDVSplit

Dank! Ik had even goede hoop, toen de melding "Camcorder is not recognized or connected" verdween na het aanzetten van de camera. De instellingen aan het nalopen switch ik naar het tabblad "Scenes splitting" en dat is het moment waarop ik ineens alle invoervelden uitgeschakeld zie worden. En daar is de melding weer "Camcorder is not recognized or connected". PC herstart, kabel opnieuw inpluggen, het werkt geen van beide.

Probleem zit dus blijkbaar niet bij Adobe maar in de PC. Dan heb ik een sterk vermoeden dat het probleem bij de laatste update van Windows 10 is ontstaan. Die update werd automatisch ge´nstalleerd bij het afsluiten van de PC een aantal dagen geleden. Als ik bij start -> instellingen -> verbonden apparaten kijk, staat wel mijn camera daar aangegeven. Wellicht dat de Firewire niet meer goed werkt in combinatie met de laatste versie van Windows 10?

Update: systeemherstel helaas geen optie, die gaat maar tot gistermiddag (blijkbaar zijn er toen ook updates geinstalleerd).

Bewerkt door justinos (12/22/15 05:30 PM)

#230789 - 12/22/15 05:35 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
Catmen Offline

Lokatie: Ranst, Belgie
Ik ben zelf zeker geen "kenner" maar bij apparaat beheer staat toch nergens geen gele driehoek met uitroepteken dat aangeeft dat er iets niet goed meer werkt en bvb drivers moeten worden aangepast naar nieuwere versie na die update van win 10? Er zijn op dit forum zeker leden die er veeel meer over weten maar ik dacht, ik doe mijn duit ook maar eens in het zakje.
Groet,
Catmen

#230791 - 12/22/15 06:29 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
justinos Offline

@Catmen, dank voor je meedenken!!

Inmiddels heb ik echter goed nieuws; problem solved. Althans, v.w.b. Adobe Premiere wel. Het is onderhand een ingewikkeld verhaal geworden:

- Systeemherstel verhielp het probleem niet
- Windows terugzetten naar vorige versie verhielp het probleem ook niet.
- Programma HDVSplit gedownload, leek te werken, maar uiteindelijk ook niet (zie mijn post hierboven)
- Windows weer terug gezet naar de nieuwste versie en ondertussen ook een topic geopend op forums.adobe.com (https://forums.adobe.com/message/8322534).
- Vrij snel een reactie m.b.t. Legacy driver; ik zie bij mijn apparaatbeheer inderdaad geen legacy driver staan, dus gepoogd deze te downloaden zoals daar omschreven wordt. Dat lukt echter niet, wat ik ook probeer (en ik heb het juiste x64 bestand), als ik het bestand open zie ik een split of a second een schermpje opploppen dat direct weer verdwijnt. PC herstarten, etc. nog altijd geen legacy driver te vinden.
- Onderhand volgt een nieuwe reactie waarin aangegeven wordt de DV/HDV settings van zowel de camera als het programma te checken. En wat schetst mijn grote verbazing: in het Capture scherm staat de instelling ineens op HDV ingesteld, maar ik film op DV tapes. Dit instellingen schermpje heb ik nooit open gehad, mij een raadsel dus hoe die instelling gewijzigd kan zijn.

Problem solved dus.... echter blijf ik het vreemd vinden dat ik geen legacy driver geinstalleerd heb/krijg. Nu dus ook duidelijk waarom HDVSplit niet werkt, gezien ik met DV tapes film. Ik heb hier zelf ook de termen DV/HDV door elkaar gehaald, waarbij ik vergat dat ik dan wel een HDV camera heb, maar met DV tapes film. Mijn excuses!!!!

Dank aan allen die gepoogd hebben het probleem op te lossen!!

Bewerkt door justinos (12/22/15 06:30 PM)

#230792 - 12/22/15 06:57 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
Knarf Online   happy

Capture settings hdv en dv slaat op de camera settings en niet op de tapes die je gebuikt.

Vraag: film je nu in DV (standard definition 720x576) of in hdv (1440x1080)?

De legacy driver is voor W8 en ik vraag me af of je die onder W10 kan installeren.

#230793 - 12/22/15 07:25 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: Knarf]
justinos Offline

Origineel bericht van: Knarf
Capture settings hdv en dv slaat op de camera settings en niet op de tapes die je gebuikt.

Vraag: film je nu in DV (standard definition 720x576) of in hdv (1440x1080)?

De legacy driver is voor W8 en ik vraag me af of je die onder W10 kan installeren.

Je hebt gelijk, het probleem was nog niet opgelost. Ik film in HDV, dat kreeg ik snel duidelijk. In DV capturen was dus niet de oplossing. Toch in HDV kon ik de Record functie niet gebruiken. Heb daarom zojuist de instellingen van de camera doorlopen in VCR modus. Daar stond DV/HDV op "auto". Dit heb ik aangepast naar HDV, et voila, de capture functie werkt weer zoals vanouds! Zou er wellicht in de camera iets "stuk" zijn waardoor die "auto" instelling ineens niet meer werkt? Heeft mij in ieder geval een hoop kopzorgen gegeven!

Bewerkt door justinos (12/22/15 07:35 PM)

#230794 - 12/22/15 07:37 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
Knarf Online   happy

Auto functie nooit gebruiken, camera altijd op een gerichte setting instellen.

#230795 - 12/22/15 07:52 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
justinos Offline

Ik was niet eens bekend met deze instelling, een raadsel dus waarom deze instelling ineens gewijzigd is of niet meer werkt (heb de afgelopen 6 jaar al vele projecten met deze camera doorlopen).

Hoe dan ook; weer wat geleerd. Nogmaals dank Knarf en aan de overige reacties.

#230796 - 12/22/15 08:14 PM Re: Capture Device Offline - Sinds update [Re: justinos]
hvanhal Offline

Ik was niet eens bekend met deze instelling, een raadsel dus waarom deze instelling ineens gewijzigd is of niet meer werkt (heb de afgelopen 6 jaar al vele projecten met deze camera doorlopen).

Al 6 jaar met een HDVcamera werken en dat nog niet het verschil tussen HDV en DV kennen....

Pagina 1 van 2 1 2 >

Moderator:  Arvid, arvidbeheer, VideJo 
Wie is online
1 geregistreerd (Ronald71), 194 Gasten en 4 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

april
Zo M Di W Do V Za
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Top Posters
Knarf 22458
VideJo 12882