site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
Onderwerp opties
#170704 - 09/14/10 03:53 PM Lightscribe ervaringen gevraagd
JanP Offline

Lokatie: Alphen aan den Rijn
Ik wil graag een paar dvd's opleuken m.b.v. Lightscribe. Mijn HP is afgeleverd met Cyberlink DVD suite, en daarbij zit ook Labelprint. Ik kan dus aan de slag. Maar het programma is naast knullig (onhandig gebruikersinterface) ook nog eens zeer instabiel. Na het aanpassen van een paar teksten vliegt het er uit.

Via de lichtscribe.com website zie ik een heel legertje leveranciers van label-software. Voor ik nu overal een trial versie van ga downloaden, vraag ik me af of hier mede-hobbyisten zijn die ervaring (goed of slecht) hebben met dit soort software, en deze ervaringen met mij willen delen.

Jan

Canon HV20, Vegas Moviestudio Platinum

Portal Box 2
#170721 - 09/14/10 05:50 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: JanP]
HendrikJD Offline

Moderator

Lokatie: Noord-Holland
Aan mijn antwoord heb je ws. niet veel maar het opleuken van een DVD doe ik uitsluitend met printable DVD's die ik in mijn printer bedruk met een mooie kleurenlabel. Lightscribe zit ook in mijn pc maar de dramatische software noopte me om het bij printables te houden. En die zijn ook nog eens in full color.

#170722 - 09/14/10 06:31 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: HendrikJD]
JanP Offline

Henk, dank, maar mijn printer kan dat niet. En vervangen is ook geen optie, want het is verder een prima apparaat en nog niet zo oud. Ik weet dat mijn schoonzoon zo'n ding heeft (of had?) maar ja, Colchester is net even te ver weg om daar iedere keer met mijn dvd'tjes heen te gaan.

Intussen wel begonnen, maar het beschrijven eindigt steeds na een half uurtje met een boodschap dat er een hardware probleem is. Ik heb nu een update voor lightscribe software ge´nstalleerd, dus maar weer eens kijken of het intussen lukt. Hopelijk wel, want ik heb nog een kleine 30 LS-dvd's liggen.

Bewerkt door JanP (09/14/10 06:34 PM)

Jan

#170723 - 09/14/10 06:35 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: JanP]
Knarrenheinz Offline

Mijn ervaringen met Lightscribe enkele jaren geleden zijn:

1. Het duurt ca. 30 minuten om een volledig CD/DVD zijde te bedrukken (lees branden). Aan de snelheid kan je niets veranderen. Data aan de andere zijde branden is hier nog niet bijgerekend.

2. Het effect vind ik enorm tegenvallen. Het contrast is niet groot om wauw tegen te zeggen! Je kan aan de intensiteit van de bedrukking ook niets veranderen.

Beprintbare CD's/DVD's zijn op thermisch printen na, het mooiste volgens mij.

#170773 - 09/15/10 11:31 AM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: Knarrenheinz]
HendrikJD Offline

Moderator

Voor minder dan 100 euro koop je tegenwoordig een printer met CD/DVD printfunctie. Het lijkt me toch echt het overwegen waard. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

#170791 - 09/15/10 04:19 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: HendrikJD]
hjrt Offline

Lokatie: Delft
Ik gebruik weleens Lightscribe (eigenlijk alleen bij bruidsreportages) met de standaard software zoals die bij mijn HP computer zat. Het label zelf maak ik wel gewoon in Photoshop zodat het een kwestie is van een plaatje importeren en branden maar.

Je kan de intensiteit wel veranderen en ik vind het er wel mooi uitzien. Ik zou zeggen dat een lightscribed DVD misschien zelfs mooier is dan een mindere kwaliteit full-colour label. Maargoed, je hebt natuurlijk niets hieraan, want bij mij werkt de HP software dus prima.

#170799 - 09/15/10 07:15 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: hjrt]
Knarf Offline
Adobe Community Professional

Ik vind de Lightscribes ook helemaal niet slecht.
De HP disks vind ik het beste branden en idd de intensiteit is te regelen.
Geef mij dan maar lightscribe ipv sommige schreeuwerige geprinte dvd's die ik wel eens onder ogen krijg.

#170817 - 09/15/10 09:27 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: Knarf]
Knarrenheinz Offline

Origineel bericht van: Knarf
De HP disks vind ik het beste branden en idd de intensiteit is te regelen.

Aha, dat wist ik niet. Toch goed om te weten, ook al gebruik geen LightScribes meer.

#170917 - 09/18/10 11:00 AM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: Knarrenheinz]
JanP Offline

Ik weet niet of het komt omdat de pc intussen uit en weer aan is geweest, maar Labelprint doet gelukkig weer wat het moet doen. Ik heb wel die o zo voor de hand liggende methode van hjrt toegepast: eerst het hele label maken met een tekenprogramma, en dan maar ÚÚn plaatje op de schijf zetten. Ik denk dat de software zo simpel is dat het met een combinatie van een plaatje en meerdere teksten al van slag raakt. Dat gebeurde bij het opbouwen van het etiket namelijk ook regelmatig.

Overigens gebruik ik Verbatim DVD-tjes, omdat die tijdens een van mijn bezoeken aan Engeland 3-halen-2-betalen waren. Dan kan je nog eens wat uitproberen.

En Henk, maak je over mijn portemonnee maar niet druk, maar ik heb er gewoon een hekel aan om spullen die nog prima functioneren te vervangen (auto's uitgezonderd). Als deze printer gaat hemelen, zal ik zeker denken aan een exemplaar waarmee schijfjes bedrukt kunnen worden.

Jan

#170923 - 09/18/10 01:37 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: JanP]
VideJo Online   content
voorheen bekend als Ome Jo

Lokatie: Utrechtse Heuvelrug
Ik laat mijn DVD's altijd blank, maar ik schrijf er met een daarvoor bestemde pen een titel op, zodat ik niet in de war raak. Maar inderdaad is een bedrukte DVD mooier. Hoeveel kosten die meer dan een blanco DVD?

#170931 - 09/18/10 04:26 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: VideJo]
JanP Offline

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ze zo'n 30 Ó 50 procent duurder zijn. Maar het ziet er wel een stuk leuker uit. Normaal gebruik ik ook zo'n speciale pen. Maar dit zijn DVD's die ik voor anderen maak, en dan wil ikwel dat het er een beetje leuk uit ziet.

Jan

#170932 - 09/18/10 04:38 PM Re: Lightscribe ervaringen gevraagd [Re: VideJo]
Knarf Offline
Adobe Community Professional

Ik heb net 100 van TY gekocht voor 3.57 per stuk.
Blanco kosten 3.12. Dus veel duurder zijn ze niet.

Moderator:  Arvid, arvidbeheer, HendrikJD, VideJo 
Wie is online
0 geregistreerd (), 169 Gasten en 6 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

oktober
Zo M Di W Do V Za
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Top Posters
Knarf 22109
VideJo 12741