site stats
Uwtrouwvideograaf.nl
03/28/21 02:15 PM Videokaart door Wimotor

In mijn pc heb ik de Nvidia Geforce GTX 460 videokaart.
Destijds kon ik dmv een "hack" de GPU aanspreken van premiere pro cs 5.5.
In mijn andere pc heb ik de Nvidia Geforce GTX 1050 Ti zitten en vraag mij af of de hack hierop ook werkt.
Kan iemand mij nog vertellen wat de handelingen precies waren? En welke videokaarten hiervoor geschikt zijn?

66 Bekeken · 3 Commentaren
03/26/21 01:53 PM Beelden schokkerig, verkeerd formaat? door Filmpje123456

Hoi,
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen. Ik heb een film gemaakt in premiere elements, daar zijn beelden in gecombineerd van een sonya7iii camera, dji mavic 2 drone en een gopro.
Na exporteren van de film zijn de beelden van de drone heel schokkerig geworden, vooral bij horizontale bewegingen. De sony beelden hebben dit in veel minderen mate.

Nu zie ik achteraf dat het elements project in ntsc gemaakt is, wat ik nooit eerder heb gehad.
De beelden van de drone blijken in framerate 29,97 te zijn gefilmd, als ik het goed begrijp is dit ook ntsc.
De sonybeelden hebben framerate 50 (pal neem ik aan). En de gopro is ook gewoon pal.

Zou hier de oorzaak in kunnen zitten van de schokkerige beelden? Als ik de losse droneclips afspeel op mijn laptop is er niks aan de hand.

In elements kan ik ntsc niet meer wijzigen in pal, maar ik hoop dat het met premiere pro wel kan? Ik heb beide programma’s.
Het was een aantal maanden werk, ik hoop niet dat alles opnieuw moet. (Ik ben niet heel technisch onderlegd op het gebied van al die bestandsinstellingen).
Grtz

73 Bekeken · 6 Commentaren
02/22/21 09:13 PM Geen beeld bij clips op de tijdlijn door Jan-Hein de Wit

Beste mensen,
Het is al weer lang geleden dat ik met Premiere werkte. Nu ben ik weer wat oudere producties aan het herordenen. Een AVI uit 2003 krijg ik op de tijdlijn niet meer aan de praat. In een speler doet ie het wel, maar op de tijdlijn alleen zwart beeld met geluid. Goed om te weten is dat het gaat om de delen die niet alleen footage bevatten, maar waar ik belettering of graphics overheen heb gezet in 2003, zoals aftiteling, ondertiteling en dat soort dingen. Stukken met alleen beeld lopen netjes door.
Ik ben het allemaal weer vergeten. Ik zie nog wel bekende namen in de schreeuwdoos en bij de replies. Het ziet er vertrouwd uit.
Peulenschil voor oude rotten, dit probleempje?

Jan-Hein de Wit

187 Bekeken · 7 Commentaren
02/14/21 10:20 PM Masking probleem door Forza

-opgelost-

75 Bekeken · 1 Commentaren
02/11/21 07:48 PM Adobe Premiere Pro 14.9 Released door Desert

Adobe Premiere Pro 14.9 Released – Faster H.264 and HEVC Encoding

What’s New

Adobe Premiere Pro version 14.9 is more of a “performance” update than a real update with new features. It solves many issues filmmakers had, including:

• Audio Filter Performance Improvements in Premiere Pro: faster audio effect rendering delivers speed gains ranging from 20-80%; optimized audio effects include Analog Delay, Automatic Click Remover, DeEsser, DeNoise, DeReverb, Notch Filter, and Mastering.
• Faster Exports for H264 and HEVC on macOS.
• Fixed issue with Durations when setting minimum values in the Essential Sound panel.
• Fixed issue with rolling edits when rulers are displayed in the Program Monitor.
• Improved stability when sending sequence with Essential Sound Panel effects to AU.
• Fixed issue with contextual menus and Track resizing when renaming tracks.
• Fixed issue where Extensions were displayed as greyed out.
• Fixed issue where Ghosts projects were created when saving in some virtualized environments.

37 Bekeken · 0 Commentaren
Wie is online
1 geregistreerd (Arvid), 17 Gasten en 5 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

april
Zo M Di W Do V Za
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Top Posters
Knarf 22842
VideJo 13180