Videowebshop (VERNIEUWD!)
VideomontageFaq
AV-Marktplaats
AV-Startpagina
Nieuwsbrief
Onderwerp opties
#98914 - 08/17/07 06:36 PM streaming video
jannus Offline

Lokatie: utrecht
Als Mozilla Firefox gebruiker is het bekijken van de video filmpjes uit dit forum een beproeving. Van de filmpjes wordt een beperkt deel van het scherm getoont in de player. Nogmaals op play drukken en de filmpjes worden gedownload. Duurt weer een tijd. Dan alsnog met de WMP afspelen. Met Internet Explorer gaat het voorgaande wel goed, maar de laadtijd van filmpjes blijft bestaan. Dubbelklikken geeft overigens GEEN full screen van het filmpje, maar alleen van de WMP. Ook een nadeel.

Maar waarom deze typisch Windows afhankelijke, ouderwetse en gebruikersonvriendelijke oplossing.

Gebruik streaming video met flash en browseronafhankelijke players welke zonodig direct worden meegestuurd. Vrijwel direct beeld en geen problemen met browsers. Kijk hoe YouTube dat doet of zoals ik het op mijn eigen website doe.

#98915 - 08/17/07 07:26 PM Re: streaming video [Re: jannus]
Adobefan Online   content

Als Mozilla Firefox gebruiker is het bekijken van de video filmpjes uit dit forum een beproeving

>> Of je download even de aparte plugin van WMV voor fireFox en jouw probleem is opgelost.

Maar waarom deze typisch Windows afhankelijke, ouderwetse en gebruikersonvriendelijke oplossing.

>> Hoezo ouderwetse en gebruikersonvriendelijke oplossing??
Bijna heel Nederland en alle Omroepen gebruiken het en ik mag aanemen dat vooral de omroepen toch wel heel goed kijken wat ze gebruiken!

Kijk hoe YouTube dat doet of zoals ik het op mijn eigen website doe.

>> Ben ik het met je eens, maar de kwaliteit van YouTube is BAGGER!! Wat is jouw website, dan kan ik daar eens kijken

Erik

#98916 - 08/20/07 10:21 AM Re: streaming video [Re: Adobefan]
jannus Offline

Inderdaad met de WMV plugin voor Firefox loopt het goed. Bij dubbelklikken nog altijd downloadtijd en geen echt full screen. Als je full screen aan wil bieden doe het dan goed of helemaal niet. Dat gaat beter met flash. Zie www.tukkerweb.net/video

Lees ook dit artikel eens http://www.fthink.nl/pages/artikels/artikel00.html en let o.a. op de wereldwijde penetratiegraad van flashplayers (nu al weer groter). Overigens draait flashvideo ook zonder player maar geïntergreerd op een internetpagina in de browser http://www.infofilm.nl/webdesign-web-design/index.html

PS: onze nl omroepen lopen helaas niet voorop in de ontwikkelingen.

#98917 - 08/20/07 12:06 PM Re: streaming video [Re: jannus]
Adobefan Online   content

Dat gaat beter met flash. Zie www.tukkerweb.net/video

>> Daar gekeken maar dit is weer geen streaming Flash maar progressive Flash. Hij haalt eerst de gehele video binnen alvorens de video wordt afgespeeld. Bij streaming Flash dient de video, na een bursting time van ca. 3 seconden gelijk te spelen!

Ik gebruik Flashvideo speciaal voor bedrijven die in een netwerk zitten omdat de WMV-player door systeembeheer meestal is geblokkkeert en de Flashplayer niet. De omroepen mikken op de consument en niet op het bedrijfsleven vandaar dat zij nog WMV gebruiken puur om het feit dat WMV schaalbaar is in de bandbreedte (Flash niet) en de kwaliteit toch aanzienlijk beter is dan Flash, dus ik denk dat zij wel de ontwikkelingen kennen, maar puur kijken naar de consument en het hun zo makkelijk mogelijk proberen te maken!

Erik

#98918 - 08/22/07 12:12 PM Re: streaming video [Re: Adobefan]
jannus Offline

Als je goed kijkt is mijn site STREAMING video, maar daar gaat het niet om.
Het gaat om mijn kanttekeningen en suggesties voor VideoShow.
Gezien de magere respons zullen we het hier maar bij laten.

Moderator:  HendrikJD, Knarf, Pim Foppen, Tante Ka 
Nieuwste Leden
staaf1962, jeroenbrouwer, VJRichard, mj7d, vincentwilderen
9820 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
9821 Leden
44 Forums
19851 Onderwerpen
161850 Berichten

Max Online: 91 @ 05/25/10 09:57 PM
juli
Zo M Di W Do V Za