Videowebshop (VERNIEUWD!)
VideomontageFaq
AV-Marktplaats
AV-Startpagina
Nieuwsbrief
Pagina 2 van 2 < 1 2
Onderwerp opties
#166450 - 06/16/10 08:36 AM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: Knarf]
Cor V Offline

Lokatie: Zuid Holland
We hebben allemaal die wilde verhalen wel "gehoord" over hele grote boetes en lange gevangenisstraffen. Misschien zou dat wel eens kunnen voorkomen als iemand op zeer grote schaal veel geld verdient door het stelen van het werk van iemand anders. Voor de rest verwijs ik dat naar fabeltjesland. Zeker in onze kring van amateurs en een enkele film voor een bruiloft of bijvoorbeeld voor een ideële culturele instelling of educatie.
Daarom vroeg ik hier ook in mijn vorige bericht:

Wie kent praktijkvoorbeelden waarin ze in dergelijke gevallen zijn opgetreden en boetes hebben uitgedeeld (en dan bedoel ik niet: "van horen zeggen")?

Kent iemand bijvoorbeeld jaarverslagen of andere publicaties van Buma/Stemra waarin zulke gevallen zijn vermeld? Is er in het kader van openbaar bestuur "ergens" informatie over te vinden? Bestaat er jurispredentie over (maw: hebben we juristen in ons midden)?
Misschien zijn er nog meer wegen te bedenken om meer informatie hierover te krijgen, dan kunnen al die fantasieverhalen eens voor altijd worden uitgebannen en kunnen wij ons "in alle rust" bezighouden met onze mooie hobby.
Cor V

#166452 - 06/16/10 09:28 AM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: Knarf]
Cor V Offline

Lokatie: Zuid Holland
Origineel bericht van: Knarf
Stock Music gebruiken wanneer je Buma wilt vermijden.

Knarf, ik neem aan dat je www.stockmusic.net bedoelt.
Voor zo'n $ 30 kan ik daar een enkel muziekje downloaden.
Stel, ik heb er voor een bedrijfsfilm 5 nodig.
Voor mijn opdrachtgever zijn dat dan kosten die zijn te behappen.
Die film wordt in zijn bedrijf, op beurzen, enz gedraaid.
Misschien worden er meerdere DVD's van gemaakt en aan klanten uitgereikt.
Zijn er dan nog addertjes onder het gras? Zijn nog andere instanties die hun hand ophouden om er een graantje van mee te pikken?
Zo ja wat zijn dan de kosten?
Cor V

#166457 - 06/16/10 10:12 AM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: Cor V]
VideJo Offline
voorheen bekend als Ome Jo

Lokatie: Utrechtse Heuvelrug
Doordat ik geabonneerd ben op een Duits blad voor onze hobby, krijg ik er regelmatig een DVD bij, waar soms rechtenvrije muziek en andere geluiden op staan van SOUND POOL 24 Die geluiden en muziek heb ik (natuurlijk) allemaal verzameld en ik heb nu dus al een leuke verzameling. Indien daar vraag naar is, wil ik best een schijfje met die bestanden branden voor liefhebbers. Tegen kostprijs en verzendkosten, natuurlijk.

#166484 - 06/16/10 10:29 PM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: VideJo]
VideJo Offline
voorheen bekend als Ome Jo

Lokatie: Utrechtse Heuvelrug
Zo te zien geen belangstelling.

#166485 - 06/16/10 10:42 PM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: VideJo]
Knarf Online   happy

Lokatie: Noord-Holland
Site geeft niet veel prijs: meeste previews doen het niet.
Dit om een idee te krijgen wat er wordt aangeboden.

Groetjes Ann

#166486 - 06/16/10 10:57 PM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: Knarf]
Transcript Offline

Lokatie:
Buma richt zich absoluut niet op deze groep mensen want dat is totaal niet interessant en niet te controleren. De Buma gaat zich alleen laten horen als jij een DVD met muziek in grote getalen gaat verkopen wat in dit geval totaal niet het geval is. Je moet je hier totaal niet druk om maken en gewoon lekker je gang gaan.

#166525 - 06/17/10 09:04 PM Re: Hoe zit dat precies met rechtenvrije muziek? [Re: VideJo]
Nard Offline

Lokatie: Almere
Hallo Videjo,

Dat rijmt en als videoot ben ik zeker wel geinteresseerd in rechtenvrije muziek. Met veel filmpjes zoek je toch naar passende muziek, zonder de Buma/Stemra tekort te doen.
Als het mogelijk is wil ik graag een schijfje met muziek hebben tegen kostprijs.
Zeg maar hoe te handelen!

Groeten van Nard

Pagina 2 van 2 < 1 2

Moderator:  HendrikJD, Pim Foppen 
Nieuwste Leden
video253, chipmunksky, Tom28_1, Elquinto, Vonsjiek
9932 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
9932 Leden
44 Forums
20088 Onderwerpen
163788 Berichten