site stats
Videoholland uitverkoop van showroom modellen en restanten
steeds wisselend productaanbod, kijk regelmatig of er iets voor je bij zit
klik hier voor een overzicht.
Demo-en Showroom producten worden gemarkeerd met bijvoorbeeld :
Pagina 2 van 2 < 1 2
Onderwerp opties
#182668 - 03/24/11 03:04 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
Witse Offline
gebanned

Lokatie: Europa
Origineel bericht van: GiBphoto
Zoals ik lees zal de Pinnacle wel verdwijnen (volgens jullie) dus zal ik best maar de Avid onder de knie zien te krigen...

Dat is nergens bevestigd dat dit ooit zal gebeuren, dat was een veronderstelling die ik maakte omdat Avid wel erg de nadruk legt op zijn nieuwe avid studio, zelfs op hun site waar je pinnacle studio kan aanschaffen wordt je aangespoord om voor de uitgebreidere avid studio te gaan.

Portal Box 2
#182679 - 03/24/11 03:59 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: Witse]
Roppertje Offline

Lokatie: Barssel Duitsland
Ik heb in 2005 bij een filmcursus Adobe Production Studio Standard gekregen en kreeg na installatie een gevoel van "waar ben ik aan begonnen".
Voordien ca 5 jaren niets op filmgebied gedaan en daarvoor met Pinaccle 7,8 en 9 gewerkt.
Al snel vond ik op internet een snelle eenvoudige cursus op dvd VBook van Peter Kassenaar die ik heb besteld. Aan de hand van redelijk korte eenvoudige filmpjes kreeg ik de basis al snel door en telkens als ik nu weer iets wil, en kan het niet vinden, vraag ik het op dit forum. Evenzo vele keren kreeg ik een antwoord waar ik verder mee kon.
Ik werk nu met CS3 en het bevalt me zo goed dat ik overweeg om CS5 aan te schaffen zo gauw het financiëel kan.
De dvd van Kassenaar was ik in 4 avonden door maar pak het zo nu en dan nog wel eens als naslagwerk voor een "vergeten" handeling.

Groet,
Jakob

edit: tikfout

Bewerkt door Roppertje (03/24/11 04:00 PM)

#182742 - 03/24/11 11:01 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: Roppertje]
GiBphoto Offline

Lokatie: Kasterlee
@Witse
Nee hoor dat wilde ik ook niet beweren of zo dat je dat gesteld zou hebben dat pinnacle zou verdijnen,,, maar als ik alles op een rijtje zet is het nog niet zo een onwijze veronderstelling hoor. Las ik de nieuwe Avid bekijk dan is er erg veel overgenomen van Pinnacle,,, het zal dus wel gedoemd zijn om te verdwijnen denk ik.

Als ik dan het verhaal van Roppertje lees dan kan ik misschien beter verder gaan met de Pinnacle 15 tot ik het video gebeuren echt onder de knie heb en dan weer eens investeren in studietijd naar premiere(?),,, Pinnacle denk ik zo voor 80% te kennen (is ook niet zo moeilijk).
Met fotografie ben ik reeds meer dan 30 jaar vertrouwd, dus belichtingen en dergelijke zal niet zo een probleem opleveren denk ik maar de specifieke video dingen zal ik toch nog moeten bijschaven en dat heeft niets met software te maken natuurlijk.

#182758 - 03/25/11 08:33 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
Buskees Offline

Lokatie: Noord Holland
Die Sony Vegas koste me bijna 7 keer zoveel als de Avid en deze laatste is veel vollediger.

Ik weet niet welke versie van Vegas jij gekocht hebt, maar Vegas Movie Studio 10 (Vergelijkbaar met Pinnacle Studio maar met meer mogelijkheden en sporen) kost via Amazon (www.amazon.co.uk) omgerekend in Euro's 55 euro, en dan is de verzending gratis! En voor Vegas Pro 10 zou je van daaruit kunnen upgraden voor iets van 130 pond (omgerekend icl. kosten: 155 euro). Vegas 10 Pro los kopen is inderdaad een beetje belachelijk duur.. Mee eens! V.w.b. de mogelijkheden denk ik dat je geen vergelijk kunt maken want ik durf te beweren dat je de mogelijkheden van Vegas niet half kent! Maar ik ken ze van Avid Studio niet, da's ook toegegeven!

V.w.b. de interface van Vegas (maar dat geldt b.v. ook voor Adobe Premiere of Avid Media Composer), had ik in eerste instantie hetzelfde gevoel. Ik kon er helemaal niks mee!! Maar als je niet blijft proberen (met of zonder hulp of tutorials), dan gaat er inderdaad niks van terecht komen! Dan groeit zelfs de antipathie voor die interface! Die hulp heb ik wel gehad (van m'n "kleine" broertje wink ) en inmiddels vind ik Vegas fijner werken dan Studio! En je mag me geloven: Ik ben wellicht één van de meest enthousiaste Studio gebruikers geweest op dit forum. Maar die tijd is wel definitief over. Misschien dat Avid het beter doet met hun eigen Studio, maar ik heb zo m'n bedenkingen!! Want als ze uitgegaan zijn van de "motor" en basis van PS, wordt het net zo'n drama!

Voor de rest hoop ik natuurlijk wel dat Avid Studio HET pakket gaat worden voor de Studio gebruikers van nu, want ik heb altijd beweerd dat een gemakkelijk programma zoals PS eigenlijk niet mag verdwijnen, maar het moet wel veeeel beter!! En in het achterhoofd ben ik bang dat Avid Studio weer een "leercurve" nodig zal hebben die voor velen te hoog gegrepen zal blijken! Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg!

#182770 - 03/25/11 11:07 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
wgbeijerland Offline

Lokatie: Hoekse Waard
Het kan natuurlijk ook een gooi zijn betreffende de naam van Pinnacle. wink
Ik zie dit soort acties als een nieuwe trainer bij een een of ander profteam. Lukt het dan strijkt de trainer een flinke bonus op.
Voor ze mijn vertouwen weer hebben gewonnen dat lees ik dan wel hier of verder op het internet. Voorlopig doe ik het met een iets moeilijkere leer curve maar vvvvveeeeeeel stabieler.

#182851 - 03/26/11 01:33 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: wgbeijerland]
GiBphoto Offline

Toch aan de gang gegaan met AvidStudio,,,
maar iemand een idee hoe ik mijn NEWBLUE plugins in AvidStudio kan krijgen?

Ik heb deze filters en overgangen (met succes) heel makkelijk in Pinnacle Studio geinstalleerd maar voor Avid blijkt dit niet te lukken.
Heeft hier iemand ervaring mee???

#183183 - 03/30/11 10:07 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: Buskees]
pete pan Offline

Lokatie: Schaijk
hoi,
we hebben de trial versie studio 15 gedownload.
ziet eruit als 14 maar ook met studio 15 kan ik niet importeren van Sony camera of sony dvcamrecorder, deze zijn via I-link aangesloten.
Ik moet nog steeds met studio 12 het filmpje binnenhalen en dan kan ik het wel bewerken met studio 15.
Heeft hier iemand een idee over hoe het komt dat ik nie kan importeren
met studio 14 - 15
gr peterjan

#183187 - 03/30/11 10:40 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
Witse Offline
gebanned

Lokatie: Europa

Heeft hier iemand ervaring mee???

Dat is al de 3de keer dat je deze vraag hier stelt, denk dat je het beter bij een keer vragen houdt want anders wordt het wel verwarrend.

#183261 - 03/30/11 11:11 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: Witse]
GiBphoto Offline

De vraag is opgelost ondertussen,,, tja waar is er activiteit hier op dit forum he,,, soms wat verwarrend waar er ook nog wat reacties komen...

#183262 - 03/30/11 11:14 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
GiBphoto Offline

@peter pan
Ik heb ook nog een sony DV gehad en via de firewire (aansluiting) werkte het perfect om vanuit pinnacle de camera de beelden over te halen. Ik kon zelfs de camera aansturen vanuit pinnacle. Wel alleen via de firewire aansluitng.

Bewerkt door GiBphoto (03/30/11 11:15 PM)

#183279 - 03/31/11 11:21 AM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: GiBphoto]
Donkersgoed Offline

Lokatie: Barneveld
@pete pan Wat voor besturingssysteem gebruik je? Heb zelf dit probleem nog niet gehad met sony dv cams maar bij een kennis met windows 7 hielp het door in windows apparaatbeheer de legacy driver te installeren voor de iee1394 firewirecard.

groeten,

Tim

#183571 - 04/04/11 06:32 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: Donkersgoed]
pete pan Offline

Hoi Tim,
window 7 op het ene aysteem en windows XP op het andere systeem, ook daar kan ik niet met studio 15 importeren
Met studio 12 (wat er ook opstaat) gaat het prima.
volgens mij ziet hij de dvcam wel omdat hij begint af te spelen, maar gelijk zegt ie kan niet importeren.
Dus nu met studio 12 importeren en met studio 15 monteren
gr peter jan

#183574 - 04/04/11 07:05 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: pete pan]
J.N.W Offline

Lokatie: Tolbert
Op de lessensite onder de categorie foutmeldingen staan ook enkele problemen besproken voor dit probleem.
Misschien werkt het.
Groetjes Joop.

#183653 - 04/05/11 09:09 PM Re: Pinnacle Studio v.15 -VS- Avid Studio [Re: J.N.W]
pete pan Offline

Beste Joop,
dat heb ik geprobeert maar het werkt bij mij niet

Pagina 2 van 2 < 1 2

Wie is online
4 geregistreerd (Skitch, francois, John Zutphen, VideJo), 46 Gasten en 4 Spiders online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Schreeuw doos

december
Zo M Di W Do V Za
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Top Posters
Knarf 20792
VideJo 12185