Hallo!
Ben nieuw hier op dit forum, dus hoop dat ik dit bericht goed plaats. Waarschijnlijk zijn mijn video's niet van het niveau van die van jullie maar hierbij direct een linkje om te laten zien wat ik voornamelijk maak en wat ik doe;
http://www.youtube.com/watch?v=g4msWmXOtT4&hd=1Nou kon bij het maken van deze film door de weersomstandigheden niet veel met een gewone camera worden gefilmd, (-15 tot -20, sneeuwval en harde wind) of althans, dat leek ons niet verstandig. Maar pak als voorbeeld de shot 1:43 tot 1:55. Dit is het waarvoor ik momenteel een nieuwe camera zoek. Ook moet deze geschikt zijn voor landschap opnames en diversen. Ik zoek dus eigenlijk een allround camera.
Wat ik zoek?
-HD
-Liefst MINI-DV geen SD kaarten of harddrives (ivm met archivering)
-Redelijke zoom
-Mogelijkheid tot opzetten filters/lenzen(polaroid filters/kleurenfilters bijvoorbeeld..)
-Handmatige scherpstelling, liefst door te draaien.. In het verleden ervaringen gehad met (welliswaar) fotocamera's, waarbij handmatige scherpstelling ging dmv knoppen, dit vond ik ronduit onhandig en waardeloos.
Ik heb goede ervaringen met Sony camera's en indien mogelijk gaat mijn voorkeur hier dan ook naar uit.
Er zal waarschijnlijk geen camera zijn die voldoet aan al mijn eisen ;-) Ik zoek dan wel die wat het dichtste erbij komt.
Budget? Tja...ik hoop voor 1000 euro klaar te zijn, al moet ik zeggen dat als dit niet zou lukken ik liever een paar maanden wacht totdat m'n budget de camera aan kan die wél geschikt is.
Verder prefereer ik dan een kleine camera boven een grote.
Tja veel wensen, iemand een idee? Ik weet er zelf nog vrij weinig vanaf ;-)
Alvast bedankt!