Ik heb een (privé) klant die mij, na z'n 3e PC aangeschaft te hebben, vraagt wat hij nu in vredesnaam moet kopen om zijn Sony AVCHD bestanden fatsoenlijk te kunnen monteren. Hij werkt (nog) met Pinnacle en heeft nu een HP dual Quad Core 9500 met 4Gb geheugen en nog steeds zit hij na elke handeling te wachten tot die verwerkt is. Wat adviseer je zo iemand nou?
Spannend. Ziet er goed. Een aankondiging van het definitieve model op de IB van september hier in Nederland zou een mooi moment zijn. Dan is mijn XHA1 misschien wel toe aan een nieuwe "broer".
Jij loopt nu wel erg hard van stapel . . . Elders lees je, dat de fabrikanten het HDV formaat naar het prosumer segment hebben verplaatst. En als jij ook tapeless gaat, wat onderscheidt je dan nog van die 80% die nooit iets monteert?
Ik heb momenteel een site in mijn tabbladen staan waar de FX1000 2799 kost. Maar vandaag keek ik de beelden van de VX2100 weer even terug. Blijft jammer dat die geen 16:9 met rechthoekige pixels heeft want dan zou ik niet eens gaan uitzien naar HDV of AVCHD.
_________________________ Met de meest vriendelijke groeten Henk.
Het zal veel minder worden, dat klopt, maar echt verdwijnen waag ik toch te betwijfelen als Sony zelfs nog een opvolger voor de PD170 op de markt brengt
_________________________ Met de meest vriendelijke groeten Henk.
Jouw opmerking snap ik niet Jo. Bedoel je nou te zeggen dat tapeless automatisch betekent dat je niet meer monteert? Het is gewoon een feit dat tape meer en meer achterhaald begint te raken. En als je eenmaal gewend bent aan het gemak van DTE wil je niet anders meer. Daarom heb ik ook bij Pim zo'n Datavideo DN-60 recorder besteld. Op de A1 heb ik al een Sony HVR-MRC1 recorder en deze is bedoeld voor op de HV30. Tape's gebruik ik alleen nog maar als backup. Maar die gaan na afloop meteen de kast in.