Hallo,
hoe ik mijn LP's opneem, heb ik géén kwaliteitsverlies:
ik heb een oude versterker van Pioneer (SA7500) en een goede platenspeler van marantz (6170).
Met wat tussenkabels geraak je makkelijk aan de Line-In poort van je pc.
De platenspeler hangt aan de phono van mijn versterker, vergeet NIET hem te aarden! Anders krijg je gezoem.
Op de meeste versterkers is er een PRE OUT en daarnaast een POWER IN. Deze twee zijn meestal verbonden met 2 ijzeren staafjes. Vanaf je deze eruithaalt heb je geen geluid meer door je luidsprekers en je hoofdtelefoon uit. Dat is omdat de PRE OUT moet gevoedt zijn door de POWER IN.
Nu, aan de POWER IN hang je simpelweg een kabel van 2 cinchkabels (die rode en die witte, Rood = Rechts & ondeRaan) naar een minijack 3,5 inch (een koptelefoonstekker dus). Die minijack steek je rechtstreeks in je LINE IN van je PC/Computer.
Ik gebruik Audacity om op te nemen. Kies wel in je Settings/Instellingen je LINE IN.
En dan in Audacity op het rode recordbolletje klikken en de naald op de plaat plaatsen. Klaar is kees, en zo heb je een stereogeluid in zijn puurste vorm.
Heb je toch een gezoem, dan is het omdat er iets in het stopcontact zit dat niet geaard is, haal het er voorlopig uit (behalve de apparatuur die je nodig hebt...)
Groetjes