ik ben op dit moment bezig een op het gimbal principe gebaseerde stabilizer in elkaar te prutsen voor mijn HV20. a\ omdat ik het leuk vind te doen b\ omdat ik hoop de kwaliteit van mijn opnamen in sommige omstandigheden op een wat hoger pijl kan krijgen.
dat gimbal principe komt er in deze context eigenlijk op neer dat je probeert tussen je camera en 'handvat' geen wrijving te hebben en de camera dus puur in balans gehouden wordt het gewicht dat er op de juiste plek onder hangt.
Is er iemand die ervaring heeft met het werken met zo'n ding? Hoewel ik lekker driftig door pruts vraag ik me toch af hoe je in de praktijk de camera lens op het doel gericht kunt houden... Theoretisch - er is geen wrijving - lijkt me dat een zuchtje wind bv al voldoende zou kunnen zijn om je camera weg te draaien van het onderwerp. Uiteraard zijn er veel meer invloeden die er letterelijk een ongewenste draai aan kunnen geven.
Lokatie: Hoekse Waard
Hartstikke tof. In deze rubriek is al heel veel te doen geweest over lopend filmen. Scroll maar even. De Filmshow is gedelete ik had daar een opname staan van de Manfrotto steady. Opnames met je stabilizer zie ik met belangstelling tegemoet. *Wim*
Lokatie: Hoekse Waard
Ja die ervaring had ik ook blijven staan en de camera van richting veranderen. Ook met het om de as van je lichaam draaien krijg je een stabiler beeld. Maar ik wacht nog steeds op lopend filmen. Het is er al maar dat ben ik niet waard. *Wim*