Videowebshop (VERNIEUWD!)
VideomontageFaq
AV-Marktplaats
AV-Startpagina
Nieuwsbrief
Pagina 1 van 2 1 2 >
Onderwerp opties
#154849 - 11/12/09 02:22 AM Windows 7 vs Vista en XP
Martin vid. Offline

Lokatie: Zuid-Holland
Hallo beste Forumleden,

Zoals bij velen van jullie bekend is Windows 7 nu een tijdje op de markt.
Nu leek het mij interessant om de ervaringen van de mensen die inmiddels met Windows 7 werken naast elkaar te zetten. Met name de beoordeling van het bedieningsgemak, stabiliteit en prestaties lijken mij erg interessant.

Oftewel de stelling van vandaag: Verstandig om naar Windows 7 over te stappen, of was ik maar bij mijn "oude vertrouwde" XP of Vista gebleven.

Draai zelf over een paar weken met een nieuw systeem op Windows 7, en zal mijn ervaringen tzt met jullie delen.
Ben erg benieuwd naar de komende reacties.

Gr Martin wink

Bewerkt door Martin vid. (11/12/09 03:03 AM)

#154864 - 11/12/09 12:43 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Martin vid.]
Knarf Offline

Lokatie: Noord-Holland
Heb nooit spijt gehad van Vista 64 en sinds kort W7 en het draait tot nu toe stabiel. Lijkt zelfs een tikkie sneller.

Groetjes Ann

#155612 - 11/25/09 12:21 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Martin vid.]
alger Offline

Lokatie: amsterdam
Hallo
een tijdje terug dat ik op het forum was
Ik heb windows 7 geinstalleerd maar nu doet mijn versie 3. , het is een oude ,van Edius het niet meer
heeft iemand raad

Alger

Edit: Niet dubbel posten. Knarf Moderator

Bewerkt door Knarf (11/25/09 01:19 PM)

#155978 - 12/01/09 02:18 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: alger]
ger jansen Offline

Lokatie: Nuenen
Ja mensen ik ben er ook weer eens, ik heb windows XP, Vista-64 en Windows-7/64 allemaal gebruikt.
Windows Xp, is altijd een goed en vlot besturingssysteem geweest en voor de meeste onder ons, die nog wat "oudere" computers bezitten ook perfect.
Windows Vista-64, is ook erg goed, als je er de machine voor hebt.
Ik heb bij diverse mensen, die een computer hadden gekocht met Vista erop, de computer moeten downgraden naar XP.
Dat kwam voornamelijk, omdat ze over een PC beschikte, die aan de minimale systeemeisen voldeden, en niet meer. Gevolg, een trage PC, met hinderlijke bevestigingsvragen, waar niemand op zat te wachten.
Bij mij liep vista-64 ovrigens wel goed, met een Quad-core, 8 Gig snel geheugen en een beer van een VGA-kaart.
Windows-7/64 heb ik er nu opzitten sinds een maand en is the best of both worlds.
Of te wel Windows-7 is lekker snel en heeft veel van die nare meldingen niet die vista wel had.
Ik heb zowel mijn montagecomuter als mijn notebook inmiddels voorzien van Windows-7 en ik vind het toppie.
Zelfs de driverondersteuning is bij Windows-7 op orde, iets dat bij Vista niet altijd het geval was.
Dat niet alle software meer werkt onder Windows-7 klopt wel, ik heb fotosoftware, dat specifiek geschreven is voor XP of Vista en die kan ik onder Windows-7 niet eens installeren.
Wel heb je vaak de mogelijkheid onder Windows-7, om de software aan te sturen, als zijnde Windows XP met Servicepack-3, en dan werkt het meestal wel.

Greetz: Ger

#155983 - 12/01/09 02:42 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: ger jansen]
Knarf Offline

We zijn nu een paar weken verder en ik ben spinnend tevreden over W7. Nog niet 1x gecrashed, maar dat deed Vista ook niet.

Groetjes Ann

#156025 - 12/01/09 09:39 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Knarf]
Pauline Offline

Ik heb Vdl16+ (trial) vandaag geprobeerd en had al 5x een vastloper en dit enkel bij het inbrengen van bestanden (SDkaartje)naar de tijdlijn.
Ik heb mijn buik al vol. mad

Ligt dit nu aan de PC (Win7-intel i5-4Gb RAM) of het programma ? confused
Hoe kan ik dat te weten komen?

Bij het starten van Magix16+ geeft de pc steeds het bericht 'Het kleurenschema is gewijzigd in Win 7 Basic,
een actief programma is niet compatibel met bepaalde visuele elementen van Windows'. sick

Tijdens het gebruik van Magix16+ krijg ik regelmatig 'Verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen
beschikbaar of is er een interne fout opgetreden.' shocked

MVG

#157666 - 12/27/09 10:38 AM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Pauline]
FransS Offline

Lokatie: Nrd.Hol.
Hoi Pauline,

Dat Win7 aangeeft van de Basickleuren dat klopt,dat komt bij mij ook voor dit is normaal.
Dat het om geheugen toewijzing vraag kan ,kijk eens naar je virtueelgeheugen of daar wel genoeg geheugen is toegewezen,als dat niet zo is zou je dit kunnen veranderen in bv. minnimaal :op 2500 & Max: 4000 Mb.
En ik vermoed dat er een programma meedraait dat niet compitable is met VdLux,maar er mag ook niets mee draaien als je met videomontage bezig houd en zeker geen virusprogramma's/internet en dergelijke programma's

Suc6 Frans S.

NTSC stands for “Never Twice the Same Colour”,
PAL stands for “Peace At Last”

#158725 - 01/12/10 03:38 AM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: FransS]
Martin vid. Offline

Hallo allemaal,

ik ben deze thread gestart dus vandaar nu ook mijn mening.

Ik heb Windows 7 Home Premium 64 Bits nu ruim een maand uit kunnen testen en proberen, en ik moet zeggen dat ik nog geen slechte ervaringen kan opnoemen.
Ik heb heel weinig ervaring met Vista gehad, maar die keren dat ik ermee aan de slag moest zijn me slecht bevallen.
ik vond het op de een of andere manier niet prettig werken.
Te veel bling en op een paar zaken uitgezonderd te weinig toegevoegde waarde.
Mijn vader had een Dual core laptop met Vista maar deze was vanaf de aanschaf niet vooruit te branden.
Nog extra werkgeheugen erin laten zetten maar veel prestatiewinst leverde dat niet op.
ik heb ergens de opmerking "It's the best of both worlds" voorbij zien komen, en dat ik misschien wel een tekst die de lading wel dekt als ik Windows 7 zou moeten beschrijven.
Het lijkt erop dat Microsoft geprobeert heeft de pluspunten van XP en Vista te combineren, en zijn op die manier ook weer een beetje back to basic gegaan.
Wat ik op zich niet slecht vindt als het besturingssysteem er overzichtelijker door wordt.
En wat nog belangrijker is, stabiel en niet te belastend voor de Pc. ik denk dat Windows 7 in dat opzicht wel geslaagt is.

Als ik toch één minpuntje zou moeten noemen, zijn het de waarschuwing die continu komt dat een bepaald programma niet door Windows of Microsoft digitaal ondertekend is. Dit zal waarschijnlijk wel uit te schakelen zijn, maar daar ben ik nog niet achter.

Ook heb ik vorig jaar problemen gehad diverse software programma's te vinden die geschikt waren voor Windows 7 en met name de 64 Bits versie, maar het lijkt erop dat veel software ontwikkelaars een inhaalslag gemaakt hebben aan het begin van dit jaar dus dit probleem moet binnen no time geen probleem meer zijn.

groetjes Martin

#158777 - 01/12/10 08:42 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Martin vid.]
HendrikJD Offline
Moderator

Martin, dank voor de terugkoppeling.
Heb op 1 pc Vista en Win7 in duallboot. Vista start ik eigenlijk alleen nog maar op om bij bepaalde zaken te komen. Voor de rest nooit meer Vista. Win7 is stukken sneller (opstarten in Vista duurt 4 x langer!!!) en loopt ook niet vast. Mijn grootste bezwaar van Win7 is dat bepaalde programma's niet downwards compatible is. Iedereen die zegt dat je dan maar even moet upgraden die wil ik wel mijn bankrekening nummer geven zodat ze de rest van hun overschot aan geld wel kunnen overmaken. M.a.w.: niemand kan in de portemonnee van een ander kijken. En als je veel geld uit geeft voor een programma (Ik vind € 300,- voor een beetje programmatuur nog steeds heel veel geld) dan verwacht je dat je probleemloos dit tot in lengte van jaren kunt gebruiken. Al mijn programma's heb ik aangeschaft in de XP tijd en dus daarop gebaseerd. (Een uitzondering daargelaten) En ik hoef echt niet ieder dubbeltje om te keren.
Kortom: Win7 is een mooi programma maar men had nog wat meer ondersteuning voor oudere programma's kunnen bieden. En de snelheid van Win7 vind ik alleszins acceptabel (op een core2quad met 4 GB geheugen).

#158895 - 01/14/10 08:50 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: HendrikJD]
Martin vid. Offline

Origineel bericht van: HendrikJD
Mijn grootste bezwaar van Win7 is dat bepaalde programma's niet downwards compatible is.

Als het goed is bevat Windows 7 een compatibiliteitsmodus, waarmee je kan "proberen" om programma's te draaien die ook onder Windows XP en Vista gewoon werkte.
Als je het geinstalleerd krijgt want soms weigert Windows 7 een programma te installeren.
Als je het wel geinstalleerd krijg maar het programma start niet of loopt vast kun je op het start icoon gaan staan en met de linker muisknop kiezen voor "Compatibiliteitsmodus".
Hierna kun je kiezen onder welk OS dat programma wel werkte.
Bv Windows Xp SP1, SP2 32 en 64Bits Vista 32 en 64 Bits enz enz.
Geeft geen garantie dat je alles kan hergebruiken, maar de functie is wel degelijk ingebouwd in Windows 7.

Succes Martin

#158950 - 01/15/10 07:22 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Martin vid.]
HendrikJD Offline
Moderator

Martin. Deze optie is mij bekend. Zat ook al in XP en Vista ingebakken. Maar het gaat dan voornamelijk om het installeren zelf. Sommige programma's weigeren te worden geďnstalleerd. Maar ook dit is niets nieuws want ook onder XP en Vista was dit al zo. Ik had alleen gehoopt dat ze voor Windows 7 de installatiemogelijkheden hadden verruimd. Maar dat was ijdele hoop.

#159041 - 01/16/10 11:07 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: HendrikJD]
Arvid Offline

Lokatie: Leeuwarden
Bij elk nieuw besturingsysteem van microsoft word de ondersteuning voor oudere meuk minder Hendrik. Zo hebben ze ook de gameport in windows7 er geheel uit gesloopt, geen ondersteuning meer op de analoge port, jammer voor die genen die een dure joystick of flightstick met enkel een analoge aansluiting bezitten.

#159056 - 01/17/10 09:11 AM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: HendrikJD]
Martin vid. Offline

Origineel bericht van: HendrikJD
Martin. Deze optie is mij bekend. Zat ook al in XP en Vista ingebakken. Maar het gaat dan voornamelijk om het installeren zelf. Sommige programma's weigeren te worden geďnstalleerd. Maar ook dit is niets nieuws want ook onder XP en Vista was dit al zo.Ik had alleen gehoopt dat ze voor Windows 7 de installatiemogelijkheden hadden verruimd. Maar dat was ijdele hoop.

Inderdaad ik had dezelfde ervaring al opgedaan. Als je geluk heb dan kun je een programma installeren, maar heel vaak gaat gaat het hier dus fout, en dan houd het simpel gezegt gewoon op. frown
Krijg je een programma wel geinstalleerd dan zou je kunnen proberen de compatibiliteits optie te gebruiken.
In veel gevallen zullen de software producenten door dit bekende euvel gespekt blijven worden.
De mensen zullen uiteindelijk toch overstag gaan hun "vertrouwde" programma's weer aan te schaffen icm een nieuw OS. Vooral als de producent geen patches meer uitbrengt om het zaakje weer compatible te maken.
Maar goed als ze dat bleven doen zijn ze uiteindelijk een dief van hun eigen portemonee, en het is de bedoeling dat ze geld blijven verdienen, vooral in deze tijden. wink

groeten, Martin

#159180 - 01/18/10 04:59 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Martin vid.]
The camman Offline

Lokatie: Den Haag
windows 7 ultimate 64bit, nu 2 maanden op mijn PC incl. Vegas9.0 c 64 bit,,draait werkelijk als een speer

Bewerkt door The camman (01/18/10 05:01 PM)

#159209 - 01/18/10 10:50 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: The camman]
HendrikJD Offline
Moderator

Zegt me pas iets als je vertelt met welke processor en hoeveel intern geheugen je werkt.

#160108 - 02/04/10 01:13 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: HendrikJD]
Roppertje Offline

Lokatie: Barssel Duitsland
Hallo forumgenoten,
Heeft ook iemand ervaring met windows 7 ultimate 32 bits op een p4 3,4 ghz extreem?
Gr. Jakob

#160110 - 02/04/10 01:57 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Roppertje]
ger jansen Offline

Lokatie: Nuenen
Origineel bericht van: Roppertje
Hallo forumgenoten,
Heeft ook iemand ervaring met windows 7 ultimate 32 bits op een p4 3,4 ghz extreem?
Gr. Jakob

Ik heb ervaring met windows 7 64 bits en 32 bits.
En dat werkt perfect ook op een P4 3,4 Gzh.
Het een en ander is ook afhankelijk, wat je wilt gaan doen met je systeem.
Als je in realtime , avchd wilt gaan bewerken, zou ik een systeem met een snellere processor kiezen.
In alle ander gevallen, is een P4 goed.
Denk ook aan voldoende ram-geheugen.

Ger

#160129 - 02/04/10 05:05 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: ger jansen]
Roppertje Offline

Bedankt Ger,
Ik wil werken met CS3 en heb 4GB ram (dual channel) geinstalleerd.
Onder XP werd maar 2GB aan CS3 toegewezen, ik hoop dat dit onder W7 meer kan worden?

Gr. Jakob

#160156 - 02/04/10 07:13 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Roppertje]
Knarf Offline

Ik ben bang dat CS3 ook onder W7 niet meer dan 2 Gig zal gebruiken.

Groetjes Ann

#160167 - 02/04/10 08:38 PM Re: Windows 7 vs Vista en XP [Re: Knarf]
Roppertje Offline

Dank voor je reactie
Dan is er wellicht bij mij wat anders aan de hand Ann,
Previewen in Premiere CS3 gaat heel slecht, het beeld schokt en editten is zo bijna niet mogelijk.
Ik heb CS3 aangeschaft omdat ik met CS2 het probleem van installeren van AE niet kon oplossen.
Nu lijkt CS3 eigenlijk helemaal niet onder XP, Vista of W7 te lopen,
(Mogelijk zit ik met dit probleem nu in een verkeerde topic).
Toch lees ik bij Ger en ook via Google dat diverse mensen onder XP goed met CS3 kunnen werken?
Is een beetje frustrerend.
Ik heb mijn geheugenbankjes getest, zijn goed.
Nieuwe PowerColor 1Gb videokaart met de nieuwste drivers geinstalleerd.
Heeft iemand nog tips?

Bewerkt door Roppertje (02/04/10 09:25 PM)

Pagina 1 van 2 1 2 >

Moderator:  HendrikJD, Knarf, Pim Foppen, Tante Ka 
Nieuwste Leden
staaf1962, jeroenbrouwer, VJRichard, mj7d, vincentwilderen
9820 Geregistreerde gebruikers
Forum Statistieken
9821 Leden
44 Forums
19851 Onderwerpen
161850 Berichten

Max Online: 91 @ 05/25/10 09:57 PM
juli